SVAR

Antar att denhär frågan är riktad till mej;)

Anonym om Nu äre snart över!:
varför hade du thideman tygel på kate (hängde bara runt halsen..) varför knäppte du inte fast de som man ska göra?tycker du att du är bättre än andra och vill visa de eller?!?!

Först vill jag bara säga nej, jag tycker inte alls att jag är bättre än andra. Om ni fått den uppfattningen så har du/ni fel. Jag tog Kate tygeln för att hon tydligen ska ridas med den av någon anledning. Personligen tycker jag inte om en massa hjälpredor men vissa hästar/ryttare behöver de så fine men jag gillar att vara "fri" så jag tänkte på att förra veckan gick de ju bra utan tygeln så tänkte att de kunde göra de denhär veckan oxå men utifall att hon skulle behöva den så skulle de bara vara att knäppa den. Men hon behövde den inte så därför tycker jag inte de är värt att ha den. Hon lyssnade fint, var avslappnad och gick iform trampade på fint osv så varför ska jag ha den då?
Tack för mej
/elso

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Kate har fått en thiederman för att hon är ung och oerfaren, hon har aldrig blivit riktigt utbildad och har lite svårt för formen. Thiederman är en HJÄLPTYGEL som ska hjälpa ryttare som inte kan det här med formen att rida Kate på rätt sätt. Om hon inte jobbar rätt kan hon få underhals och muskla sig fel, vilket inte är bra för en så ung häst. Om ryttaren är erfaren så är det ju bättre att rida utan tygeln och på så vis öva sin egen ridning istället bara för att hon böjer på nacken för att hon inte kan annat pga thiedermantygeln, en böjd nacke betyder inte att hästen går i form. Form är när hästen arbetar med ryggen.



Elsa gjorde helt rätt i detta läge och ursäktar längden på det där :) Btw lite löjligt att vara anonym och taskig, varför inte bara fråga snäll??

2011-10-03 @ 21:43:46
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com
Postat av: linnea

hahah vilken jävligt puckad kommentar! :P XD

2011-10-07 @ 16:37:52
URL: http://justhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0