Elsa-ni är ett team

För någon vecka sen var jag på en ponnytävling. Små ponnyryttare har ofta väldigt negativa rykten om sig själva. De sliter hästen i munnen. Kör ponnysparkar. Slår dem när det inte behövs. Skumpar runt som små potatisar. Till viss del var det sant..jag fick se en hel del såna saker och det tog i hjärtat. En ponny ska vara ens bästavän, man ska gå in på banan och göra det tillsammans..inte var för sig. man ska vara ett team, inte tro att hästen är emot dej för att den vägrar? och sen när den vägrar vad gör man/de. sparkar på ponnyn styr mot hindret men låter den inte hoppa, drar sedan iväg den. dubblabudskap säger jag bara. ponnyn gör det där för din skull. jag tycker att man borde inse att du och hästen-ni ska vara ett team.
Om du ramlar av vägrar ut dej eller whatsoever det är inte bara hästens fel.bestraffa den inte för något den inte fattar. inget blir bättre av att slå den.
Dock fick jag även se en massa fina ritter där man märker att ponnyryttarstämpeln till viss del inte alls stämmer och det värkte i hjärtat av glädje då. Man såg verkligen team där. Gjorde hästen fel, så hjälpte ryttaren den. Och gjorde ryttaren fel så hjälpte hästen ryttaren. Det kallar jag ett team. ALLA gör fel ibland och det är då sin andra half ska backa upp en, säga att man gjorde fel men hjälpa den. Glädjen mellan dem gick inte att ta miste på.
Så det jag vill säga är väl att du borde inse att hästen och du är ett team. Men för att komma dit måste ni hjälpa varandra. stötta varandra. den finns där för din skull..ingen annans. Ni måste dela glädje och sorg, lycka, motgångar och medgångar. Man får inte allt på en gång. ni måste binda bandet. Jag lovar er, har ni gjort det så får du inte bara ett jävligt bra team på tävlingsbanorna utan även en bästa vän och jag lovar er, det är det bästa med allt.
lite pluddrigt inlägg, men yougetit!
Nellie Berntsson och stella de lyckas så bra för de är ett team, bästa vänner.


Kommentarer
Postat av: Johanna

sv. Hihi tack och varsegod här också hihi! <3 Kram! :)

2011-11-21 @ 14:54:59
URL: http://jonnnissalmqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0