Elsa-vem säger att du inte duger?

100%sanning.hundra%känslor.

Personligen är jag ingen belibers. men det behöver man inte vara för att respektera folk. Justin har klarat av den här resan själv med hjälp från sina nära och kära och kämpat för att nå dit han är idag. det hände inte bara över en natt. Att sitta och skriva  en sak är lätt. På några sekunder kan DU ha skrivit något som krossar någons dröm eller fått någon att må oerhört dåligt. På några sekunder kan DU ha brytit ner en människa med ord och handling. Jag fattar inte hur människan tänker. Vad får man ut genom att såra en annan människa. Att snacka skit om en människa. Att behandla en människa annorlunda för att den inte har den duktigaste hästen, för att den kommer någon annanstans, för att den är kraftigare. Nej så inte okej. Att vuxna kan behandla barn som jag sett vissa göra. De ska vara våra förebilder, visa oss såhär gör man, såhär beter sig man. De ska hjälpa oss istället för att knuffa ner en i leran och sedan trampa på en.
Jag har varit med om personer som har snackat om mej öppet. blängt. stirrat. hånat. fått elaka kommentarer och sagt att jag inte duger. Just då ville jag bara lägga mej ner och aldrig mer resa på mej. Har aldrig mått så dåligt. Men jag reste på mej och vart starkare. tusen gånger starkare. Även Nellie(hennes blogg) har vart med om det. Ett ex antal gånger. Och det är så sjukt att folk har betet och beter sig mot henne. Hon var ett barn, hon är ett barn. Fatta hur det känns att höra sånt hon fått höra gång på gång. Fått läsa det hon fått läsa gång på gång. Hon är ful. kan inte rida. är en unge som tror att hon är något fast egentligen är hon ingen. Det knäcker en hur stark man än är. Nej, fyfan för sådana människor. Hon har inte heller fått allt över en natt. Hon har kämpat för de, hon har stått upp för vem hon är och vad hon vill.  De är inte många som gör. Trots allt dåligt fortsätter hon kämpa. Grymt bruden. Keep it up!
Men det jag vill komma till egentligen är att alla har nog fått höra eller varit med om saker som fått en på fall, och DU kanske har råkat såra någon av dina handlingar. Jag fattar, jag har det. Men det är inte försent att ändra på. Ge någon positiva kommentarer istället för att klanka ner. Alla skulle må så otroligt mycket bättre av det. För vem säger att du inte duger? Vem säger att du inte kan? Vem säger att du inte är värd de? Vem säger att du inte klarar testet? Vem säger att du inte är bäst?Jo andra gör de. Men vad vet de? Du är bäst. Så guys, ni som håller på att såra. kommentera. blicka. FUCK YOU.
Nellie klarade det. Jag kommer klara det. Du oxå. Alla har all rätt till ett grymt liv.
Jag har inte varit den perfekta människan nej. Men jag gör mitt bästa.

Kommentarer
Postat av: Lizzie;]

sv: true sis!

varför hata?

ingen käner justin, man ska inte döma ngn förrän man känner personen åtminstonde :)

grymt sagt !:)



fråga: vad tänker du söka till senare?`

tänker du gå en linje med hästar?

när kan vi träffas igen?:]

2011-11-13 @ 19:01:37
URL: http://elisabethstrand.blogg,se
Postat av: Leilaaa

WOOOOOOOORD!!! så sant håller verkligen med!

2011-11-13 @ 20:48:14
URL: http://lolo1996.bloggplatsen.se
Postat av: kajsa

Sant! Jag gillar inte justin Biebers musik men vad fan jag hatar inte honom för det? Har inte ens träffat han xp



Han är inte mer än människa han har känslor liksom!:O

Postat av: Anonym

så fucking sant, word elsis!

2011-11-14 @ 17:55:14
URL: http://madeinindia.blogg.se/
Postat av: Emma - Tanneryttarna

Ja, Justin Bieber fick sin dröm i uppfyllelse, r e s p e k t e r a honom!

De som "hatar" honom så mycket, de som är avundsjuka kan ju hålla det inom sig..

Så irriterad man blir egentligen, att läsa folks kommentarer!



:)

2011-11-17 @ 19:18:58
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/
Postat av: NellieB

Precis. Grymt skrivit. Slitsamma om man är kort elr lång, brunhårig elr blond, elr punkare elr Svensson elr skatare. De är va folk tänker å säger om varandra som gör att vi aldrig lär känna varandra på riktigt. Alla har ett hjärta å en hjärna. Vi e alla lika. Vi alla har drömmar...mina ska ingen få ta ifrån mej. D e bara jag som kan upp nå dom själv. Om man inte har en dröm som man vill nå t-smmans m nån då...

Kram

2011-11-21 @ 20:39:07
URL: http://Nellieberntsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0